رودان بازاریاب

بازاریابی مرکبات

رودان بازاریاب

بازاریابی مرکبات

بایگانی

۲۳ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فواید اعجاب انگیز پوست لیمو ترش!

بسیاری از ما درباره خواص مفید و ارزش غذایی پوست لیمو اطلاعی نداریم، بنابراین بهتر است قبل از دور انداختن پوست لیمو کمی به خواص آن فکر کنیم، چرا که حتی پوست لیمو نیز بسیار مفید است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ارزش غذائی پوست لیمو ترش به حدی است که عدم مصرف پوست آن ضایعه بزرگی بحساب می‌آید. پوست لیمو ۵-١٠ برابر آب لیمو ویتامین دارد.


 فواید پوست لیمو بر سلامت قلب


فلاونوییدهای پلی‌فنول موجود در پوست لیمو باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود که در بهبود سلامت قلب مفید است. از طرفی وجود پتاسیم در پوست لیمو باعث حفظ فشارخون در سطح مناسب می‌شود. بدین ترتیب پوست لیمو از بیماری‌های قلبی، حمله قلبی و ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.


 سلامت دهان و دندان با پوست لیمو


پوست لیمو همچنین برای بهداشت دهان و دندان مفید است. کمبود ویتامین C مشکلاتی نظیر خونریزی لثه، اسکوروی و التهاب لثه را به وجود می‌آورد. پوست لیمو سرشار از اسیدسیتریک می‌باشد که می‌تواند کمبود ویتامین C موجود را تامین کند و علاوه بر آن با مشکلات شناخته‌شده دهان و لثه به مبارزه بپردازد.


مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش با کاهش چربی‌های مضر خون، بروز تصلب شرایین و در نهایت بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.


 فواید پوست لیمو در کاهش وزن


پوست لیمو در کاهش وزن نیز موثر است. پوست لیمو دارای اجزاء ترکیب‌کننده‌ای است که به عنوان پکتین شناخته شده است و مسئولیت کاهش وزن بدن را به عهده دارد.


فواید پوست لیمو در سلامت استخوان و مفاصل


پوست لیمو به بهبودی سلامت استخوان کمک می‌کند، زیرا سرشار از کلسیم و ویتامین C است که در حفظ و بهبود سلامت استخوان نقش دارند. پوست لیمو همچنین از ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و رماتیسم التهابی جلوگیری می‌کند و در کاهش استرس اکسیداتیو نقش دارد.


 فواید بی‌نظیر پوست لیمو بر سلامت پوست


پوست لیمو در جلوگیری از مشکلات پوستی نظیر چین و چروک، آکنه، رنگدانه‌ها و لکه‌های تیره نقش دارد؛ چرا که رادیکال‌های آزاد نقش بسیار مهمی در این فرایند بازی می‌کنند و پوست لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و تا حد زیادی در سم‌زدایی پوست نقش دارد.


فواید اعجاب انگیز پوست لیمو ترش!



پیشگیری و درمان سرطان با پوست لیمو


پوست لیمو حاوی مقدار زیادی بیوفلاونوییدهای مرکبات است که منبع بسیار قوی برای مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن می‌باشد. مردم به ندرت آگاهی دارند که از پوست لیمو در جلوگیری و درمان سرطان استفاده می‌شود. پوست لیمو حاوی سالوسترول Q 40 و لیمونن می‌باشد که با سلول‌های سرطانی موجود در بدن مبارزه می‌کند.


مهمتر از همه تاثیر آن روی کیست‌ها و تومورهاست. این میوه علاج اثبات شده انواع سرطان‌ها بحساب می‌آید.


این مطلب از طرف یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد داروئی عنوان شده میگوید پس از بیست آزمایش از سال ١٩٧٠ این محصول ١٢ نوع سرطان را از جمله: سرطان روده بزرگ، سینه، پروستات، ریه و لوزلمعده التیام می‌بخشد.


ترکیبات این محصول ده هزار برابر بیشتر از داروی شیمی درمانی بوده!


 مژه‌هایی پرپشت با پوست لیمو ترش


شما می‌توانید با به کار بردن پوست لیمو ترش نیز به مژه‌هایتان حجم دهید. پوست لیمو ترش غنی از ویتامین C، B، فولیک اسید و دیگر مواد مغذی می‌باشد که رشد مژه‌ها را تسریع می‌کنند. همچنین وقتی در روغن زیتون یا روغن کرچک ریخته می‌شود، می‌تواند به تقویت خواص پاک کنندگی و تقویتی این روغنها کمک کند.


۱ قاشق غذاخوری پوست لیمو ترش تقریبا خشک را درون یک ظرف دربسته بریزید. مقدار کافی روغن زیتون و روغن کرچک را درون این ظرف بریزید، طوری که پوست لیمو درون این روغنها شناور گردد. اجازه دهید این مواد به مدت ۲ تا ۳ هفته باقی بمانند. با استفاده از یک برس ریمل قدیمی و تمیز، این روغن را قبل از خواب به مژه‌هایتان بمالید.


بگذارید این روغن تا صبح روی مژه‌هایتان باقی مانده و در هنگام صبح با آب گرم شستشو دهید. این درمان را هرشب و به مدت چند ماه ادامه دهید تا نتیجه دلخواه به دست آید.


فواید عصاره‌ی روغنی پوست لیموترش


پژوهشگران می‌گویند: مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش چربی‌های مضر خون را کاهش می‌دهد و دستگاه‌ایمنی بدن را تقویت می‌کند.


گروهی از پژوهشگران دانشگاه‌های آزاد اسلامی تهران، علوم پزشکی بقیه الله و کردستان، تأثیر مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش را بر میزان چربی‌های خون و گویچه‌های سفید خون شماری از موش‌های آزمایشگاهی بررسی کردند.


بر اساس این بررسی که مشروح آن در شماره جدید مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان منتشر شد، مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش، میزان چربی زیانبار خون یا در اصطلاح کلسترول ال دی ال و تری گلیسیرید خون را کاهش و تعداد گویچه‌های سفید خون را افزایش می‌دهد.


به گفته پژوهشگران مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش با کاهش چربی‌های مضر خون، بروز تصلب شرایین و در نهایت بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. همچنین به گفته آنان مصرف این عصاره، با افزایش گویچه‌های سفید به ویژه لنفوسیت‌ها، دستگاه‌ایمنی بدن را تقویت و از بروز بیماری‌های عفونی و سرطان جلوگیری می‌کند.


سایر فواید پوست لیمو ترش


از دیگر مزایای مفید پوست لیمو می‌توان به پاک‌سازی کبد، تقویت مویرگ‌ها، درمان عفونت گوش، گردش خون منظم، کاهش انقباضات ماهیچه‌ای، جلوگیری از سکته و... اشاره کرد. همچنین پوست لیمو با از بین بردن عوامل مسموم کننده در بدن زندگی تازه ایجاد می‌کند.


برای اینکه بید را دفع کنید باید کیسه‌هایی را در قفسه‌های لباس خود آویزان کنید که محتوی پوست خشک لیمو باشد.


علاوه بر آن ضد عفونت میکروبی و قارچی، موثر در مقابل انگل‌ها و کرم‌ها بوده فشار خون را تنظیم نموده ضد افسردگی و ضد استرس و اختلالات عصبی می‌باشد.


 بهترین روش مصرف


لیمو ترش را پس از شستن در فریزر قرار دهید، پس از یخ زدن تمام آنرا با رنده ریز رنده کنید. حال می‌توانید آنرا روی هر ماده غذائی که مایلید بپاشید و یا از تکه‌های آن در سالاد استفاده کنید و یا مستقیماً با مقداری شکر مخلوط کرده و میل بفرمایید.

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

مصرف لیمو ترش با چای ممنوع است

لیمو ترش با چای ، خوردن لیمو ترش با چای

لیمو ترش با چای ممنوع است زیرا زیرا گرما باعث تسریع واکنش های شیمیایی موجود در آب لیمو می شود.

لیمو ترش با چای ممنوع

آب لیمو از نوشیدنی هایی است که خوردن آن توصیه می شود، زیرا خواص و فواید بی شماری برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، پاک سازی دستگاه گوارش، کم کردن التهابات بدن، افزایش نیروی بدن، تأثیرگذاری مثبت بر فرآیند متابولیسم و سوخت و ساز بدن و…اما اگر نکاتی را در مصرف آب لیمو در نظر نگیریم، ممکن است مضراتی برایمان داشته باشد. لیمو ترش با چای ممنوع است.دلایل آن را می توانید در این مطلب بخوانید.لیمو ترش با چای


چرا نباید آبلیمو را با چای مصرف کرد

1) زیاد از حد آبلیمو مصرف نکنید


اسید موجود در آب لیمو، ممکن است باعث از بین رفتن مینای دندان شود. استفاده بیش از اندازه از آب لیمو، باعث خورده شدن مینای دندان شده و آن را از بین می برد. به طور کلی زیاده روی در خوردن موادی که حاوی اسیدهای خوراکی هستند، دندان ها را در مقابل آب سرد یا گرم حساس می کند. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد، افرادی که در خوردن آب لیمو زیاده روی می کنند برای مثال در خوردن ماده سردی مثل بستنی دچار مشکل می شوند.


 


 لیمو ترش با چای


آبلیمو را با چای نخورید

 


2) آب لیمو را با مایعات داغ نباید مصرف کرد


توصیه می شود، آب لیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش های شیمیایی موجود در آب لیمو شده و قدرت مخرب آن را بر روی دندان ها افزایش می دهد.


آب لیموی طبیعی را با آب سرد مخلوط کنید و از ریختن آن در چای داغ و…بپرهیزید.


 


 


لیمو ترش با چای


آبلیمو را با چای نخورید

 


3) بعد از خوردن آب لیمو مسواک نزنید


بعد از خوردن آب لیمو بلافاصله مسواک نزنید، زیرا باعث منتشر شدن اسید آب لیمو در دهان می شود و با فشار مسواک بر دندان ها مینای دندان آسیب می بیند؛ بنابراین، تا یک ساعت پس از مصرف آب لیمو مسواک نزنید و سعی کنید با جویدن یک تکه آدامس یا خوردن یک عدد خیار تعادل مواد را به دهان خود بازگردانید. از این روی، بهتر است آب لیمو را همراه سالاد مصرف کنید.

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

خواص معجزه آسای لیمو وسیر


سیر و لیمو در تداوی بیماری هایی قلبی، فشار بالا، پوکی استخوان و دیابت تاثیرات معجزه آسایی از خود نشان میدهد.


دوای هر دردی درطبیعت نهفته است. گیاهان شفابخشی که میتوانند نقش مهمی دربهبودی بسیاری از امراض ازخود ایفا کنند، درعین حال میتوانند باعث طول عمر شوند.


مخلوط "لیمو و سیر" این دو گیاه شفا بخش نیز از تاثیرات معجزه آسایی برخوردار است.


مخلوط سیر و لیمو را میتوان اکسیرشفا بخش نامید.


ولی فراموش نکنید که قبل از استفاده از این اکسیرشفابخش حتما با پزشک معالجتان مشورت کنید!!!


و اما فواید اکسیرسیر ولیمو:


درمان تصلب شرایین


پیش گیری از فشار خون بالا


کاهش کلسترول


سوزاندن چربی های اضافی و ایجاد سهولت در کاهش وزن


سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن


اشتها آور


حفظ تعادل قند خون بدن


مفید برای پانقراس


ذوب کردن سنگهای کلیه و صفرا


ادرار آور


جلوگیری از ورم


جلوگیری از زخم معده و اثنی عشر


جلوگیری از دردهای مفصلی


تجدید سلول های فرسوده


افزایش سرعت رفلکس


کاهش سکته مغزی


تقویت سیستم دفاعی بدن


بهبودی در آلرژی های جلدی


پیش گیری از سرطان


مواد لازم برای تهیه اکسیر سیر و لیمو


٥۰ عدد لیموی آبدار را با ٤۰ حبه سیر له شده در یک ظرف شیشه ای دربسته قرار داده و در جای خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگه داری کنید.(از استفاده از ظروف پلاستیکی خودداری کنید)


طرز تهیه اکسیر سیر و لیمو


آب لیموها را گرفته و داخل ظرف شیشه ای بریزید.سپس سیرهای له شده را به آن اضافه کنید. به مدت ۲٥ روز این مواد را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. هر روز چند بار شیشه را تکان دهید. از تابش مستقیم نور خورشید به شیشه خودداری کنید. پس از ۲٥ روز، صبح ها نیم ساعت قبل از صبحانه یک قاشق مرباخوری از این اکسیر را میل کنید.

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰


به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، لیمو سرشار از پکتین است که برای روده مانند صابون عمل می کند، عمل دفع را آسان تر می کند، سموم بدن را تخلیه می کند و کل فرایند گوارش را بهبود می بخشد.


 


عسل و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین ترکیب عسل و آبلیمو می تواند به کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو کمک کند. شاید بعد از آشنایی بیشتر با خواص این نوشیدنی جادویی، بیشتر اصرار مادربزرگ خود را برای مصرف نوشیدنی لیمو و عسل درک کنیم.آبلیمو و عسل


 


به احتمال زیاد شما هم مانند اکثر مردم مایل هستید بیشتر از خودتان مراقبت کنید، اما زمان کافی ندارید. با احتساب ساعات کاری، رفت وآمدهای وقت گیر، کارهای منزل و مراقبت از فرزندان، مراقبت از خودتان معمولا در اولویت آخر قرار می گیرد. خبر خوب این است که با وجود همه ی اینها، راه های سریع و آسانی برای بهبود سلامتی تان وجود دارد، حتی اگر زمان زیادی نداشته باشید.


 


نوشیدن منظم آبلیمو و عسل فواید زیر را برایتان به دنبال دارد:


 


برای پوست بسیار مفید است


می خواهید پوستی شفاف داشته باشید؟ نوشیدن آبلیمو و عسل یکی از بهترین راه های طبیعی موجود برای داشتن پوستی شفاف، بدون استفاده از لوازم آرایشی است. لیمو ویتامین C مورد نیاز را برای تولید کلاژن فراهم می کند، کلاژن نوعی بافت پیوندی مهم است که به استحکام و جوان ماندن پوست کمک می کند. بسیاری از ترکیبات موجود در عسل نیز به شادابی پوست کمک می کنند. در نتیجه شما پوستی سالم، جوان و شفاف خواهید داشت


 فواید معجون لیمو و عسل چیست؟


به گوارش کمک می کند


مشکلات گوارشی مانند نفخ، گاز معده، سوزش معده و یبوست، برای بسیاری از مردم مشکلات مزمنی هستند که می توانند زندگی روزمره شان را دگرگون کنند. یکی از ساده ترین راه های بهبود این مشکلات گوارشی، نوشیدن روزانه ی آبلیمو و عسل است. لیمو سرشار از پکتین است که برای روده مانند صابون عمل می کند، عمل دفع را آسان تر می کند، سموم بدن را تخلیه می کند و کل فرایند گوارش را بهبود می بخشد.


 


سلامت قلب تان را افزایش می دهد


بیماری های قلبی همواره افرادی را در سراسر دنیا به سوی مرگ می کشاند و تهدیدی بزرگ برای سلامتی انسان محسوب می شود. اما آبلیمو و عسل می تواند احتمال بروز این بیماری های خطرناک را کاهش دهد. آبلیمو و عسل هر دو سرشار از پتاسیم هستند. مشاهده شده پتاسیم، فشارخون را که از عوامل مهم حملات قلبی است، کاهش می دهد. همچنین خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهاب این نوشیدنی، از قلب در برابر التهاب های عضلانی و دیگر فشارها محافظت می کند.


 


 


به کاهش وزن کمک می کند


رهایی از اضافه وزن سخت است. اگر دنبال روش های طبیعی کاهش وزن هستید، این نوشیدنی می تواند برای تان بهترین گزینه باشد. آب و فیبر موجود در لیمو، اشتهای شما را کاهش می دهد و به شما کمک می کند بدون احساس گرسنگی، از حجم غذای مصرفی تان بکاهید. همچنین اسیدسیتریک موجود در لیمو، در چرخه ی زیستی نقش مهمی ایفا می کند و بازده ی فرایند تبدیل غذا به انرژی را افزایش می دهد.


 


احتمال وقوع بیماری های مزمن را کاهش می دهد


در سال های اخیر روی رابطه ی بین اسیدیته ی بدن و رشد بیماری های مزمن، از جمله بیماری های قلبی، دیابت، مشکلات مفصلی و حتی بعضی سرطان ها، آزمایش های بسیاری انجام شده است. لیمو، pH بدن را افزایش می دهد و محیط آن را قلیایی می کند. لیمو با وجود اسیدی بودنش، حاوی مواد معدنی فراوانی است که اسیدیته ی بدن را خنثی می کنند.


 


سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند


کمبود خواب، استرس و رژیم غذایی بد، سیستم ایمنی بدن را مختل می کند و ضعف سیستم ایمنی با بروز انواع سرماخوردگی و آنفولانزا خودش را نشان می دهد.


 


خبر خوب این است که با نوشیدن آبلیمو و عسل می توانید آسیب های وارده را ترمیم کنید. ویتامین C لیمو و مواد معدنیِ عسل، سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کرده و مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و دیگر میکروب هایی را که موجب بیماری می شوند، آسان تر می کند. همچنین عسل شامل ضدمیکروب های طبیعی است که سلامتی شما را حفظ می کند.


 


احتمال بروز عفونت های ادرار را کاهش می دهد


عفونت ادرار دردناک است و در صورت پیشرفت می تواند بسیار خطرناک باشد. به خصوص برای زنان، عفونت ادرار می تواند مزمن شود و در صورت بدشانسی، برای رهایی از این عفونت لازم است آنتی بیوتیک های فراوان مصرف شود. مصرف منظم آبلیمو و عسل، برای این مشکل یک راه حل طبیعی است. عسل حاوی ضدباکتری های طبیعی است و آبلیمو با افزایش اسیدیته ی ادرار، امکان رشد باکتری ها را در محیط ادرار کاهش می دهد.


 


بدن را سم زدایی می کند


هوایی که در آن نفس می کشیم، نوشیدنی هایی که می نوشیم و غذاهایی که میخوریم، ما را در معرض مواد شیمیایی و سوم گوناگونی قرار می دهند. گرچه بدن مان طبعا از ما در برابر این تهدیدها محافظت می کند، بد نیست ما هم با راهکارهای طبیعی این حفاظ را تقویت کنیم. آبلیمو و عسل در این راه به ما کمک می کند. لیمو عملکرد سم زدایی کبد را افزایش می دهد؛ عسل نیز، همانطور که گفته شد، یک ضدمیکروب و ضدعفونی کننده ی طبیعی است.


 


چگونه در منزل آبلیمو و عسل تهیه کنیم؟


یکی از بهترین ویژگی های آبلیمو و عسل این است که راحت درست می شود. کافی است نصف لیمو را آب گرفته و همراه با یک قاشق چایی خوری عسل، به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید؛ هم بزنید و بنوشید. اگر آن را صبح و قبل از صبحانه بنوشید بیشترین تأثیر را دارد.کارهای بسیاری هستند که حتی با وجود مشغله های فراوان، می توانید در مدت زمان کوتاهی، برای بهبود سلامتی تان انجام دهید. یکی از آنها، نوشیدن منظم آبلیمو و عسل است، که فواید گفته شده را برای تان به دنبال دارد.

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰




  

خواص آب لیمو طبیعی 

آیا میدانید آب لیمو طبیعی در درمان 220بیماری تاثیر مستقیم دارد و اگر بصورت غیر طبیعی تهیه گردد نه تنها خواص درمانی و غذایی ندارد بلکه موجب بسیاری از بیماریها از جمله سیروز کبدی ,سرطانهای مختلف و بیماریهای کلیوی و بسیاری دیگر از بیماریها میگردد.


 

مهمترین مورد‌ی که یک مصرف‌کننده باید به آن توجه کند رنگ طبیعی آبلیموست که طبق استاندارد اداره کل استاندارد ایران زرد یا زرد کهربائی و دیگر خصائص آن ازجمله طعم طبیعی لیمو که ترشی مایل به کمی تلخی که ناشی از اسانسهای موجود در پوست بمقدار 5/0گرم در لیتر است می‌باشد.اسانسهای روغنی موجود در پوست که موقع آب گیری وارد آبلیمو میگردد خود خواص ضد عفونی‌کننده زیاد داشته ونیز مانند حفاظی ویتامین ث موجود در آنرا حفظ میکند.از دیگر مشخصات یک آبلیموی طبیعی بوی آن است که باید دارای بوی طبیعی لیمو ترش باشد دیگر لرد یا مواد جامد محلول در آن بوده که متاسفانه عوام فکر می‌کنند که در آبلیمو هر چه کمتر باشد بهتر است ولی از لحاظ استاندارد حداقل آن باید 8گرم در لیتر و حداکثری ندارد و بستگی به کیفیت لیمو و طبیعی بودن آبلیمو است مقداری نیز که در ته شیشه ته نشین میگردد بواسطه خاصیت سوسپانسیونی آبلیمو کاملا طبیعی است و از لحاظ استاندارد تا 5درصد مجاز است.بنابراین آبلیموهایی که فاقد این ویژگیها ست باید در طبیعی بودن آن شک کرد. 

شمه‌ای از خواص غذایی و درمانی یک آبلیمو طبیعی: 

1- آبلیمو در افزایش دید تاثیر دارد. 

2- آبلیمو از تاسی سر جلوگیری کرده و در تقویت مو موثر است. 

3- لیموترش سرشار از ویتامینهای آ,ب ,ث ,آهن ,کلسیم ,سدیم ,منیزیم ,فسفر و پتاسیم است. 

4- آبلیمو منبع مهم اسید سیتریک و اسکوربیک است که کنترل‌کننده اسید اوریک است. 

5- آبلیمو باسیلهای مختلف حصبه و اسهال خونی و....نابود کرده و از بین می‌برد. 

6- اگر در سلامت آب آشامیدنی شک دارید چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید که باعث ضد عفونی شدن آن میگردد.ضمنا در بسیاری از کشورهای پیشرفته این عمل برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی مرسوم است. 

7- آبلیمو در هضم غذا ونیز درمان بسیاری از بیماریهای معدی تاثیر دارد. 

8- در درمان سرماخوردگی، تب، تنگی نفس، رماتیسم، التهاب، دیابت، ناتوانی جنسی، ذکام ذات‌الریه،گلودرد چرکی،غلظت خون، تب، خال سردرد،دردهای کلیه و شکم ،سنگهای کلیوی و کبدی، چربی خون،دفع آبهای اضافی و سموم بدن، کم خونی، ترش کردن،دفع سموم کبدی، تقویت اعصاب، پیشگیری و درمان بسیاری از سرطانها، ,پوکی استخوان،نقرس،سفیدی موی سر و درمان بسیاری از بیماریهای پوستی تاثیر مستقیم دارد. 

9- در خنثی سازی زهر حشرات،عقرب و مار تاثیر دارد. 

10- از بین برنده جوشهای و دمل چرکی است. 

11- از پیری زودرس جلوگیری میکند. 

تازه‌های کشف شده در دنیا درباره خواص آبلیمو: 

1- محققین مرکز تحقیقات غذایی آمریکا موفق به کشف ویتامینی در آبلیمو شده‌اند که در درمان ناراحتی‌های عصبی،فلج اطفال،عرق النسا و ذات الریه و سرطان بسیار مفید است. 

2- محققین به تازگی از اسانسهای روغنی لیمو ترش و مرکبات (از ترکیبات دی لیمونن)و ترکیب گاز کربنیک نوعی پلاستیک طبیعی ساخته‌اند که برگشت پذیر به طبیعت بوده و مانند پلاستیکهای موجود موجب آلودگی محیط زیست نمیگردد. 

3- نوعی ویتامین در آبلیمو بنام ویتامین پ موجود بوده که یکی از ضد عفونی کننده‌های طبیعی قوی در دنیا بوده و در درمان امراض قلبی بخصوص سکته‌های قلبی و مغزی موثر است. 

4- بنظر میرسد آبلیمو و اسانسهای روغنی موجود در آن در درمان شوره سر و امراض پوستی بسیار موثرند. 

5- اسانسهای روغنی آبلیمو به عنوان ترکیبات امولسیفایر در صنایع غذایی و نظامی قابل استفاده‌اند. 

6- از ویتامین پ موجود در آبلیمو طبیعی به عنوان نگهدارنده ویتامین ث میتوان استفاده کرد (ویتامین ث بسیار ناپایدار بوده و به سرعت اکسیده میشود که ویتامین پ از این عمل جلوگیری می‌کند). 

حال با توجه به خواص و ارزشهای غذایی فراوانی که در این مقوله نمی‌گنجد می‌بینید که آبلیمو باید به عنوان یک ماده غذایی اصلی مورد توجه خا نوارها قرار گیرد و در سبد غذایی روزانه آنها قرار گیرد. 

البته فراموش نشود که تمامی این خواص در آبلیموی طبیعی آتا موجود بوده و این شرکت در تحقّق این هدف و رسالتی که بر دوش دارد تا جایی که امکان داشته سعی و تلاش داشته حال دیگر انتخاب با خود شماست. 

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

چهارده خاصیت بی نظیر لیمو ترش

مجموعه : خواص خوراکی ها

چهارده خاصیت بی نظیر لیمو ترش

 آیا می دانستید که مصری های باستان معتقد بودند که خوردن لیمو و آب لیمو بدن را در برابر سموم متعدد محافظت می کند؟ بررسی های اخیر این عقیده را تایید کرده است به نوشته سایت «Readers Digest» ، قرن هاست که لیمو برای خاصیتی که دارد، بین مردم شهرت زیادی پیدا کرده است.

 

لیمو خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی، تقویت کننده سیستم دفاعی بدن، کاهش دهنده وزن، هضم کننده و تصفیه کننده کبد را دارد. لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم ، ویتامین C، فلاوانوید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را ایجاد می کند و با عفونت ها مقابله می کند.

 

اگرچه با خاصیت لیمو آشنا هستید بازهم در این مطلب به گوشه ای از خواص این خوراکی بسیار مفید اشاره می کنیم.

۱) آکنه: لیمو حاوی اسید سیتریک است که برای درمان آکنه بسیار موثر است. ویتامین C موجود در میوه های استوایی برای طراوت پوست لازم است همان طور که می دانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو مفید است.۱ -با استفاده از انگشت یا پنبه کمی آب لیموی تازه روی آکنه بمالید و بگذارید شب کامل روی پوست بماند. صبح روز بعد با آب صورت خود را بشویید.


 

اگرچه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد و شاید احساس سوزش کنید اما لیمو برای درمان آکنه بسیار مفید و کاربردی است.۲ -یک سهم آب لیموی تازه را با یک سهم آب گلاب و یا عسل رقیق شده با آب مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت روی آکنه بگذارید و سپس با آب بشویید. این عمل را ۲ بار، یک بار به هنگام صبح و یک بار عصر تکرار کنید.اگرچه این درمان ها طبیعی هستند اما در صورت حاد بودن آکنه و یا داشتن زخم باز، اول با پزشک مشورت کنید.

۲) اضطراب را از بین می برد؛بررسی ها نشان می دهد لیمو تاثیر آرام بخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دستپاچگی را از بین می برد.


 

استنشاق روغن لیمو، هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش می دهد. برای افزایش توانایی کارمندان در محیط کار از خوشبوکننده با بوی لیمو استفاده می شود. اگر حالت عصبی و نگرانی دارید، چند قطره روغن لیمو را روی دستمال بچکانید و بو کنید.

۳) آفت دهان؛خاصیت ثابت شده ضد باکتریایی و ضدویروسی لیمو روند بهبود آفت را تسریع می کند. کافی است روزی ۳ بار آب مخلوطی از یک لیموی تازه و یک لیوان آب ولرم غرغره کنید اگرچه در اوایل احساس سوزش خواهید کرد اما با استفاده مکرر احساس سوزش کاهش پیدا می کند.


۴) تب؛تب و لرز می تواند علل متفاوتی داشته باشد اما لیمو همیشه یک درمان مفید است. هر ۲ساعت یک لیوان آب جوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه بخورید تا تب و لرز شما از بین برود.


۵) میخچه و پینه بستن پوست؛پماد لیمو را یک شب کامل روی میخچه و پوست پینه بسته بمالید. یا این که برشی به ضخامت حدود ۵ میلی متر را روی میخچه قرار دهید و با باند ببندید.


۶) اگزما؛اگر از عفونت پوستی مانند اگزما رنج می برید، لیمو می تواند تسکین دهنده باشد. ۸ قطره روغن لیمو را با یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری عسل رقیق شده مخلوط کنید.سپس پارچه تمیز را به آن محلول آغشته کنید و روزی ۲ تا ۳ بار به مدت ۱۵ دقیقه روی قسمت مورد نظر قرار دهید.


 

این روش نه تنها عفونت را کاهش می دهد بلکه خارش را نیز از بین می برد. عسل نیز مانند لیمو خاصیت ضدالتهابی دارد و روند بهبود را تقویت می کند.

۷) خستگی مفرط؛افرادی که مسافت های طولانی پیاده روی می کنند، با احساس خستگی می توانند با ایجاد سوراخی روی لیمو با استفاده از نی آب آن را بمکند تا علاوه بر احساس تازگی، از خواص دارویی لیمو استفاده کنند. کاوشگران برای محافظت از عفونت های منطقه استوایی نیز از لیمو استفاده می کنند.مقدار کمی آب لیمو نسبت به مقدار زیاد آب، تشنگی را به طور موثر رفع می کند.


 

مسافران با تجربه تصریح می کنند، افزودن کمی آب لیمو به آب آشامیدنی معمولی در شهرهای مختلف، باعث ضدعفونی و مانع بیماری بر اثر حساسیت به آب های آلوده می شود. از آن جایی که روغن لیمو فعالیت مغز را تحریک می کند، هر زمانی که بدون هیچ دلیلی احساس خستگی کردید و یا این که به سختی می توانید تمرکز کنید، ۴ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و هر چند ساعت یک لیوان آب لیمو بخورید.

۸) بوی نامطبوع دهان؛ لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می کند . برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می تواند مفید باشد.


۹) فشار بالای خون؛ پیاز و سیر همراه با لیمو به طور موثری با فشار خون بالا مقابله می کند. ۳ حبه سیر را له کنید، یک پیاز را ریز خرد و با ۴ لیوان شیر کم چرب یا شیر سویا به جوش بیاورید و سپس زیر آن را خاموش کنید. پس از ۵ دقیقه مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید و در یخچال قرار دهید.آب ۳ لیمو را به آن اضافه کنید و در طی روز بخورید. اگر از کلسترول بالا رنج می برید، خوب است بدانید که پکتین در لیمو همراه با ماده مغذی دیگری، در کاهش چربی خون موثر است.


۱۰) گزیدگی؛ روی محل گزیدگی، ۲ قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، ۲۰ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور نگه می دارد. قرار دادن پنبه آغشته به روغن لیمو در اتاق خواب نیز حشرات را دور نگه می دارد. اگر در هوای آزاد قرار دارید، ۱۰ قطره روغن لیمو را به کمی روغن آفتاب گردان اضافه کنید و به پوست خود بمالید.


۱۱) بی خوابی؛بررسی های متعددی نشان داده ترکیبی از روغن لیمو همراه با بابونه، سنبل الطیب و رازک اضطراب را کاهش می دهد و باعث خواب منظم می شود.


۱۲) درد؛ آب لیمو تاثیر قوی قلیایی روی بدن دارد و عامل طبیعی در برابر اسید اضافه بدن است.


این اسید اضافه موجود در بدن، نقشی مهم برای دردهای روماتیسم دارد.روزی ۳ بار یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو بخورید و در صورت شدت درد، به هر یک لیوان، آب ۲ عدد لیمو اضافه کنید.


معده؛ پس از هر وعده غذایی، یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو تازه بخورید. اسید موجود در لیمو، تولید اسید معده و فعالیت عضلات معده را تحریک می کند.


۱۳) واریس؛ روغن لیمو خاصیت تقویت کننده رگ ها را دارد که با واریس مقابله می کند. ۶ قطره روغن لیمو را با ۵۰ میلی لیتر روغن مغز گندم، ۲ قطره روغن سرو و ۲ قطره روغن ارس مخلوط کنید و به طور روزانه از پایین پا به بالا به طرف قلب به آرامی ماساژ دهید. برای جان تازه بخشیدن به رگ ها، ۸ قطره روغن لیمو، ۴ قطره روغن سرو و یک قاشق غذاخوری عسل را در آب وان بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آب بنشینید.


۱۴) توجه داشته باشید، اگر از سوزش سر دل، ناراحتی مثانه و کلیه رنج می برید و یا این که به میوه های استوایی حساسیت دارید قبل از استفاده از لیمو با پزشک مشورت کنید. برای محافظت از مینای دندان، نیم ساعت پس از خوردن لیمو مسواک بزنید. خوردن آب لیمو و یا استفاده ازروغن لیمو برای کودکان زیر ۱۰ساله توصیه نمی شود.

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

آشنایی با لیمو و انواع آن

لیمو

لیمو با نام علمی (Citrus × limon)، میوه درخت لیمو و از مرکبات است. لیموها را بیشتر به علت آب آنها پرورش می‌دهند. لیموها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آنها می‌گردد.

بر اساس برخی روایت‌ها محل پیدایش اولیه لیمو را در منطقه‌ای با نام آسام در شمال هند می‌دانند، اما هنوز این احتمال تایید نشده است. بررسی ژنتیکی لیمو نشان می‌دهد که این میوه می‌توانید ترکیبی از پرتقال، نارنج و بالنگ باشد. گمانه زنی‌ها درباره محل ابتدایی کشت لیمو بسیار است اما در قرن اول میلادی کاشت لیمو در جنوب ایتالیا به صورت محدودی صورت می‌گرفته و پس از آن توسط مسلمانان به خاورمیانه و بخصوص ایران و عراق راه یافته است. اولین بار در قرن ۱۰ میلادی در یک کتاب دایره المعارف عربی به لیمو اشاره شده است. با این حال کلمه لیمو ریشه کاملا خاورمیانه‌ای دارد و از زبان عربی یا فارسی به سایر زبان‌ها راه یافته است. همچنین اولین بار در قرن ۱۵ میلادی کشت انبوه لیمو در ایتالیا منطقه جنوا رواج یافت و با ورود مهاجران اروپایی به آمریکا در قرن ۱۹ میلادی کشت انبوه این میوه در کالیفرنیا شروع شد.

لیمو‌ها بر اساس منطقه کشت آن‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند. بطور مثال لیموترش درخچه‌ای است که بلندی آن به چهارمتر می‌رسد و کشت آن فقط در مناطق گرمسیر امکان دارد (آب و هوا مدیترانه‌ای). شاخه‌هایش بلند و برگهایش پهن و سبز مات و بیضوی است. دمبرگ‌ها واضح و اندکی بالدارند. گلهایش از درون سفید و از بیرون ارغوانی است. به‌غایت معطرند. گل آوری آن عملاً مداوم است (لیموترش تنها درختی است که تقریباً همیشه میوه و گل و برگ دارد). میوه‌اش سته بیضوی شکلی است که در اواخر پاییز و اوایل زمستان آبدارتر می‌باشد.

لیموی ایرانی یا پرشین لایم، کی لایم، لیموی مونوچلو، سانتا ترسا، لیمو کویری، پولیمو، لیمو عمانی و لیمو شیرین برخی از انواع لیموها می‌باشند. برای مشاهده خانواده لیمو و مرکبات بهتر است لیست خانواده مرکبات را مطالعه فرمائید.

لیمو به جز مصارف خانگی و آشپزی در صنایع زیبایی و عطرسازی و صنایع غذایی بسیار استفاده می‌شود. همچنین استفاده لیمو از قدیم برای مصارف دارویی بسیار توصیه شده است.

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

خواص معجزه آسای لیمو وسیر


خواص معجزه آسای سیر و لیمو

سیر و لیمو در تداوی بیماری هایی قلبی، فشار بالا، پوکی استخوان و دیابت تاثیرات معجزه آسایی از خود نشان میدهد.

دوای هر دردی درطبیعت نهفته است. گیاهان شفابخشی که میتوانند نقش مهمی دربهبودی بسیاری از امراض ازخود ایفا کنند، درعین حال میتوانند باعث طول عمر شوند.

مخلوط "لیمو و سیر" این دو گیاه شفا بخش نیز از تاثیرات معجزه آسایی برخوردار است.

مخلوط سیر و لیمو را میتوان اکسیرشفا بخش نامید.

ولی فراموش نکنید که قبل از استفاده از این اکسیرشفابخش حتما با پزشک معالجتان مشورت کنید!!!

و اما فواید اکسیرسیر ولیمو:

درمان تصلب شرایین

پیش گیری از فشار خون بالا

کاهش کلسترول

سوزاندن چربی های اضافی و ایجاد سهولت در کاهش وزن

سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن

اشتها آور

حفظ تعادل قند خون بدن

مفید برای پانقراس

ذوب کردن سنگهای کلیه و صفرا

ادرار آور

جلوگیری از ورم

جلوگیری از زخم معده و اثنی عشر

جلوگیری از دردهای مفصلی

تجدید سلول های فرسوده

افزایش سرعت رفلکس

کاهش سکته مغزی

تقویت سیستم دفاعی بدن

بهبودی در آلرژی های جلدی

پیش گیری از سرطان

مواد لازم برای تهیه اکسیر سیر و لیمو

٥۰ عدد لیموی آبدار را با ٤۰ حبه سیر له شده در یک ظرف شیشه ای دربسته قرار داده و در جای خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگه داری کنید.(از استفاده از ظروف پلاستیکی خودداری کنید)

طرز تهیه اکسیر سیر و لیمو

آب لیموها را گرفته و داخل ظرف شیشه ای بریزید.سپس سیرهای له شده را به آن اضافه کنید. به مدت ۲٥ روز این مواد را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. هر روز چند بار شیشه را تکان دهید. از تابش مستقیم نور خورشید به شیشه خودداری کنید. پس از ۲٥ روز، صبح ها نیم ساعت قبل از صبحانه یک قاشق مرباخوری از این اکسیر را میل کنید.

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

طرز تهیه لیمو شکری

مجموعه: آموزش انواع غذاها



 


 درست کردن لیمو شکری, نحوه درست کردن لیمو شکری


طرز درست کردن لیمو شکری


 


اگر هنوز برای زمستانتان لیمو شکری درست نکردید تا هنوز لیمو ترش های تازه در بازار تمام نشده دست به کار شوید. چون در زمستون می توانید لیمو شکری ها را با چای میل کنید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید.


 


مواد لازم برای لیمو شکری :


 لیمو ترش تازه 500 گرم 

 شکر 250 گرم

 


طرز تهیه لیمو شکری :


لیموها را شسته و خوب خشک کنید. سپس آنها را به صورت ورقه های نازک برش بدهید، هسته های آن ها را حتما جدا کنید و گرنه تلخ می شود.


 


داخل یک شیشه تمیز و کاملا خشک، کمی از ورقه های لیمو را قرار داده و روی آن مقداری شکر بریزید و این کار را ادامه بدهید تا شکر و لیموها تمام شوند. (در صورت تمایل می توانید چند شاخه نعنا هم لابه لای لیموها قرار بدهید).


 


بعد در شیشه را محکم ببندید و در یک محیط خنک قرار بدهید. بعد از حدود یک ماه آماده مصرف هستند.


حتما لیموها زرد باشند، اگر سبز باشند تلخ می شود.


و اینکه چون هیچ آبی به آن اضافه نمی شود و فقط آب لیموها است کپک نمی زند.


و در آخر اینکه می شود به جای شکر از عسل هم استفاده کرد من عسل ریختم.


 


 لیمو شکری,تهیه لیمو شکری


لیموها را را به صورت ورقه های نازک برش بدهید


 


نکاتی برای تهیه لیمو شکری :


* اگر داخل یخچال قرار بدهید شکرها دیرتر آب می شوند پس بهتر است در یک محیط خنک غیر از یخچال قرار بدهید.


 


* جلوی آفتاب هم نباید گذاشت چون ویتامین لیمو از بین می رود.


* حتما لیموها زرد باشند، اگر سبز باشند تلخ می شود.


* چون هیچ آبی به آن اضافه نمی شود و فقط آبِ لیموهاست کپک نمی زند.


 


* می شود به جای شکر از عسل هم استفاده کرد رنگ لیموها تیره و خوشرنگ می شود و برای درمان سرما خوردگی عالی است.


* باید هر چند روز یکبار در شیشه را باز کرد و روی آن شکر یا عسل ریخت اینقدر اینکار را تکرار کنید تا آب کامل روی لیموها را بگیرد.


 



  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

لیمو ترش شیرازی (خوشه ای)

 


لیموی شیرازی در ایران به لیمو شیشه ، لیمو جهرمی و یا لیموی عمانی معروف است. این لیمو با لیمو اورکا ولیسبون کاملا متفاوت است، درختی است بسیار پر محصول و سالی یکبار محصول می دهد که سایز میوه آن کوچکتر از اورکا و لیسبون می باشد. میوه این رقم به صورت خوشه ای است. لازم به ذکر است این میوه در نهالستان میرنیا آماده ارائه می باشد. در ادامه به بررسی ترکیبات شیمیائی و خواص داروئی لیموها پرداخته می شود.


 


ترکیبات شیمیائی:


 


میوه های این گیاه شامل شکر، پلی ساکاریدها، اسیدهای آلی، لیپیدها، کاروتنوئیدها، ویتامین های B1, B2 , B3 , A ، بیوفلاونوئیدها،لیمونوئیدها(تلخ مزه)، لیمونن(70%)، ژرانیل استات، لینالیل استات می باشد. همچنین لیمو دارای مقدار زیادی پتاسیم (میوه 100 گرم/145 میلی گرم)، ویتامین C به میزان (میوه 100 گرم/40-50 گرم) یعنی دو برابر پرتقال و کلسیم (61 میلی گرم) است.


 


خواص داروئی:


 


* این میوه به خاطر اثرات و ارزش تغذیه ای آن مورد توجه می باشد. ویتامین C این میوه برای حفظ قدرت دفاعی بدن در برابر عفونت ها و بهبود زخم ها لازم است و نیز این ترکیب تشکیل نیتروز آمین های سرطان زا را پس از مصرف نیترات ها و نیتریت ها بی اثر می نماید.


 


* محتوای پتاسیم این میوه برای جبران کمبود پتاسیمی که بواسطه مصرف داروهای کاهش دهنده فشار خون (مانند اناپریل و کاپتوپریل) در بعضی بیماران ایجاد می شود، مفید می باشد. همچنین مقدار زیاد پتاسیم در لیمو موجب سلامتی قلب، مغز و سیستم های عصبی بدن می شود.


 


*به طور کلی لیموها به خاطر اثرات هیدروفیلیک ها به عنوان حجیم کننده محتویات دستگاه گوارش عمل می کنندو لذا می توانند در درمان اسهال و استفراغ مفید باشند.


* اسانس لیمو دارای اثرات ضدباکتری وضدعفونی کننده ونیز مهار کننده رشد قارچ آسپرژیلوس می باشد واز آن برای ضدعفونی کردن آب آشامیدنی و سطوح آلوده به ویروس هاری استفاده می شود.


* پکتین موجود در این میوه کلسترول خون را کاهش می دهد و می تواند در پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی کمک کند.


* بیوفلاونوئید های موجود در لیمواستحکام دیواره داخلی عروق شامل مویرگها ووریدها را افزایش می دهند و می توانند در درمان واریس سیاهرگها، کبود شدگی ها ولثه های خونریزی دهنده موثر باشند.


* لیمو(علی رغم اسیدیته آن) در بدن به عنوان قلیا عمل می کند ولذا در شرایطی مانند روماتیسم، آرتیریت و نقرس می تواند مفید باشد .


* این میوه دردرمان عفونتها، تبها، سرماخوردگی، گلودرد، التهاب لثه و به عنوان تقویت کننده کبد و لوزالمعده استفاده می شود. در واقع آب لیمو به مقدار زیاد باسیل های وبا،تیفوئید واسهال خونی را نابود می کند. خوردن 5-8 عدد لیمو ترش روزانه در رماتیسم،سیاتیک،نقرس، تصلب شرائین،چاقی ودرد کلیه موثر است.


*آبلیمو سم های جمع شده در کبد را از بین می برد و در نتیجه به پوست طراوت می بخشد، جوش پوست صورت را از بین می برد و بطور کلی برای بیماریهای جلدی مفید است. ولی باید توجه داشت که کبد به خود لیمو بیشتر از آب آن احتیاج دارد.


* آب لیمو باعث جلو گیری از تشکیل سنگ کلیه می شود. تحقیقات نشان می دهد که سنگ های با منشا اوره و اورات پروتئینی موجود در کلیه ی عده ای بیمار پس از مصرف روزانه دو لیموترش برطرف شده واستفاده از این روش برای پیشگشری از تشکیل مجدد سنگ کلیه موثر می باشد.


* آب لیمو بزاق را زیاد می کند وچون بزاق دارای اثر ضدعفونی کنندگی است میکروب های دهان را ازبین می برد.


*آب لیمو برای پوست سر بسیار مفید است و شوره سر را کاهش میدهد. عصاره حاصل از آبگیری یک لیموی تازه را حدود 10 دقیقه برروی پوست سر مالش دهید و سپس آن را با آب به طور کامل بشوئید. همچنین آب لیمو می تواند به عنوان یک ضد خارش، به صورت ماساژ برروی پوست سر استفاده شود.


* تخم یا دانه ی لیموترش اثر ضد تب،ضد سم و ضد کرم دارد. برای هر یک از این موارد باید تخم(دانه) لیموترش را گرفته،ابتدا پوست سفیدی که در خارج آن است جدا می کنندسپس برحسب سن و وزن بیمار به مقدار 4 تا 8گرم از مغز تخم لیمو با مقداری آب گرم تناول کنند.

  • ابوطالب حیدری