رودان بازاریاب

بازاریابی مرکبات

رودان بازاریاب

بازاریابی مرکبات

بایگانی

۲۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مصارف دارویی لیمو ترش ، خواص لیمو ترش ، مضرات لیمو ترش

لیموترش میوه ارزشمندی است که اکثر متخصصین تغذیه به مصرف فراوان آن اشاره دارند:

۱) در واقع هضم غذا را آسان می‌کند.

۲) به خاطر سهولت هضم چاشنی‌ها و گوشتهای چرب توصیه می‌شود که چند قطره لیموترش در آنها بچکانند.

۳) در موارد ناراحتی‌های دستگاه گوارشی مفید است. مثلاً درصورت ورم روده یا درد کبد آب لیمو همراه یک لیوان آب معدنی می‌تواند تسکین دهنده باشد.

۴) نوشیدن آب چهار لیموترش با افزودن آب و اندکی شکر بر درمان چاقی مؤثر است.

۵) لیموترش را می‌توان برای درمان نسبی رماتیسم و نقرس مصرف نمود، چونکه اسیدسیتریک برای اسیداوریک حلال بسیار خوبی است.

۶) استفاده از خاصیت ادرارآوری آن فقط در اینگونه دردها توصیه می‌شود و به این نحو دردهای کلیه و مثانه را درمان می‌نماید.

۷) آب لیمو یک ترشی است که برخلاف سرکه ضعف نمی‌آورد بلکه نیروبخش بوده، عضلات معده و روده‌ها را تقویت می‌نماید.

۸) آب لیمو داروی ضد خون دماغ است، تمام سم‌های خون را می‌سوزاند.

۹) چربی و پیه را از بین می‌برد.

۱۰) اشتها آور است.

۱۱) اسهال عادی و خونی را معالجه می‌کند.

۱۲) از طاس شدن سر جلوگیری کرده باعث تقویت موهای سر می‌شود.

۱۳) بزاق دهان را زیاد می‌کند چون بزاق دارای اثر ضدعفونی کننده‌است و میکربهای دهان را از بین می‌برد.

۱۴) آب لیمو از عوامل خنک‌کننده در تابستان است که می‌تواند عطش و حرارت بدن را رفع کند.

۱۵) موجب راحتی اعصاب می‌شود.

۱۶) باعث زیاد شدن نور چشم شده و آب مروارید را از چشم می‌برد.

۱۷) آب لیمو می‌تواند جانشین دود و مشروب نزد معتادین گردد.

۱۸) عمل تنفس را آسان می‌سازد.

۱۹) لیمو التیام بخش زخمهاست.

۲۰) باد مفاصل را درمان کرده و مداومت در خوردن آن تصلب شرائین را معالجه می‌سازد.

۲۱) زهر حشرات مانند زنبور، عقرب، مار افعی با آب لیمو معالجه می‌شود.

۲۲) آب لیمو ضد تیفوس، ضد سرخک، ضد آبله مرغان و مخملک است.

۲۳) صفرابر است

۲۴) مصرف روزی نصف استکان از عصارهٔ سیر و لیمو ترش، تأثیر بسیار زیادی در رفع گرفتگی رگ‌ها خواهد داشت

۲۵) ترکیب آب لیموترش تازه به همراه آب ولرم و عسل، شربت مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی است

برای تمیز کردن ظروف مسی، اشیاء نقره‌ای، مرمرسفید و صندلیهای حصیری، لیموترشی را دونیم کنید و روی شیء بمالید. سپس بشویید و آب بکشید

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰






تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

  

صحبت کردن درباره اهمیت تبلیغات و بازاریابی چیزی جز اتلاف وقت نیست!! چرا که هر محصول یا ارائه خدماتی بدون مخاطب محکوم به شکست است و جلب مخاطب در گرو داشتن تبلیغات و بازاریابی است. تبلیغات و بازاریابی مؤثر، کلید موفقیت تجاری یک کسب و کار است. این دو مفهوم در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و سازمان‌ها و افراد هوشمند، همواره به این مهم توجه ویژه‎ای دارند. به کمک تبلیغات، یک محصول یا خدمت، توسط روش‌های گوناگون چاپی و آنلاین به طیف وسیعی از مردم معرفی می‌گردد و با استفاده از بازاریابی، افراد به انتخاب محصول یا خدمت یک شرکت تشویق می‌شوند. شناخت مخاطب و تعیین شیوه درست تبلیغات، سرمایه گذاری بر روی مشتریان قدیمی و کسب مشتریان جدید، پشتیبانی خدمات و حفظ رضایت مشتریان از اقداماتی است که در بازاریابی یک محصول باید در نظر گرفت.تبلیغات آنلاین در برابر تبلیغات سنتی، این ویدئو را از دست ندهید

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟
افراد زیادی هستند که بازاریابی و تبلیغات را جدا از هم نمیدانند و از هردو کلمه به یک منظور استفاده میکنند. با این که هردو با اهمیت و اساسی هستند و تاثیر بالایی بر موفقیت تجارت شما دارند ولی مفاهیم متفاوتی از یکدیگر دارند. شناخت صحیح تفاوت بازاریابی و تبلیغات و بکارگیری صحیح هرکدام بر پیشرفت شما تاثیر گذار خواهد بود.
در ابتدا اجازه دهید تا هریک را بصورت مجزا تعریف کنیم و پس از آن به بررسی تفاوت تبلیغات و بازاریابی بپردازیم.

تبلیغات چیست؟
معرفی و نمایش خدمات یا محصولات شرکت شما به مشتریان کنونی و بالقوه؛ با پرداخت پول و از طریق شرکتها و فرصتهای جانبی مانند سایتهای اینترنتی و بیلبورد را تبلیغات می نامیم.

بازاریابی چیست؟
مجموعه فعالیت های شما برای آموزش و تشویق افراد به انتخاب خدمات یا محصولات شما در میان رقبا را بازاریابی می نامیم. بازاریابی در واقع شامل بخش هایی کوچکتر مانند نحوه تبلیغات، شناخت مشتریان، پشتیبانی خدمات و محصولات و جذب رضایت مشتریان برای تشویق به همکاری مجدد با شما می شود. مجموعه این فعالیت ها شما را در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی یاری خواهد کرد.

تبلیغات هدفمند توکان، ضامن موفقیت شماست…

کدامیک مهمتر است؟
پس از تعریف و شناخت هر یک از دو مفهوم تبلیغات و بازاریابی درک بهتری نسبت به تفاوت آنها خواهیم داشت، تبلیغات در عمل بعنوان بخشی از فرآیند بازاریابی عمل می کند و مستقل از آن نخواهد بود. وظیفه تبلیغات معرفی قسمت مشخصی از خدمات شما بوده و به معنی تعیین استراتژی های لازم برای نحوه، زمان و مکان معرفی محصولات است.
برای مثال تعیین نحوه تبلیغات شما در میان گزینه هایی مانند روزنامه ها، سایتهای اینترنتی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات محیطی، رادیو و تلویزیون برعهده بخش بازاریابی بوده و برنامه ریزی زمان نمایش و محل قرار گرفتن این تبلیغات را نیز شامل میشود. تبلیغات پرهزینه ترین بخش در بازاریابی است و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
فرض کنید که بازاریابی یا همان مارکتینگ را بعنوان یک کیک در نظر بگیریم، در اینصورت این کیک از برشهایی شامل شناخت بازار، شناسایی مشتریان هدف، استراتژی فروش، خدمات پشتیبانی، ارتباطات کاری، قیمت گذاری محصولات و تبلیغات تشکیل شده است. تبلیغات نیز یک برش از این کیک بوده و نقش مهمی در موفقیت شما دارد ولی برای دست یابی به بیشترین بازدهی هماهنگی کافی بین آن و سایر بخش های بازاریابی لازم است.
فرآیند بازاریابی نیازمند صرف زمان و هزینه بوده و میزان بازدهی آن در درازمدت قابل اندازه گیری است، در مقالات آینده بصورت تخصصی به بررسی و مقایسه روشهای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی خواهیم پرداخت.

چرا برای تبلیغات توکان را انتخاب کنیم؟
تبلیغات دیگر به یکی از صنایع مطرح جهان تبدیل شده است. ساده ترین روش های تبلیغات استفاده از کاغذ و روش های سنتی مبتنی بر آن است. طراحی کاتالوگ ،تراکت، بنر ، بروشور و … . این روش در زندگی امروز مردم تقریبا دیگر جایگاهی ندارد. رعایت اصول اولیه در تبلیغات برای جلب نظر مخاطب بسیار مهم است. در نگاه اول ، این جلوه های بصری است که دید مخاطب را جلب می کند. خلاقیت و تفکر نوین به همراه علم گرافیک و روانشناسی همگی دست به دست هم میدهند تا تبلیغاتی موثر که در ذهن بیننده حک شود به دست آید. این نکته در تبلیغات دیجیتال هم حرف اول را می زند. توکان برای هر دو روش تبلیغات راهکارهای موثری دارد.

چرا برای بازاریابی توکان را انتخاب کنیم؟
بازاریابی شامل هر اقدامی است که شما به منظور دستیابی به مشتری یا مشتریان و ترغیب آن‌ها انجام می‌دهید. جلب نظر مشتری نیازمند شناخت صحیح از سرویس مورد نظر، بازار آن و مخاطبانش است. توکان با تجربه های موفق خود در این زمینه می تواند بهترین راهنما و مشاور شما باشد. ما به انواع روش های بازاریابی اشراف داریم و با تلفیق چندین روش و اضافه کردن چاشنی خلاقیت به شما کمک خواهیم کرد تا با خیالی آسوده نمودار رو به رشد فعالیت خود را تماشا کنید.

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰
یکی از روشهای شناساندن و معرفی کالا یا محصول به مصرف کننده نهایی، اطلاع رسانی از طریق تبلیغات می باشد. در صورتی که تبلیغات درست و بجا باشد می تواند موجب رونق تجارت و افزایش سطح کیفی کالا نیز باشد.
وب‌سایت پنجره خلاقیت - سحر داوری فرد: یکی از روشهای شناساندن و معرفی کالا یا محصول به مصرف کننده نهایی، اطلاع رسانی از طریق تبلیغات می باشد. در صورتی که تبلیغات درست و بجا باشد می تواند موجب رونق تجارت و افزایش سطح کیفی کالا نیز باشد.

امروزه تبلیغات یکی از پرقدرت ترین ابزارهای مدیریتی در بازاریابی است و هنوز هم هستند شرکتهایی که سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام میدهند. در واقع تبلیغات وسیله ایست جهت تسریع در حرکت کالا از نقطه تولید به مصرف. در این موضوع سعی شده کوتاه به انواع تبلیغات، هدف تبلیغات و روشهای موثر در تبلیغات پرداخته شود.

همچنان که جوامع اولیه با ایجاد علائم و نشانه هایی سعی در برقراری ارتباط با یکدیگر داشته اند، بدیهی است جوامع امروزی نیز نیازمند برقراری ارتباط با یکدیگر به شیوه نوین خود هستند. منظور از ارتباط، القا و ابراز عقاید و نظرات و به بیان دیگر جهت دهی به شیوه تفکر سایرین است. وقتی این ارتباط به صورت جمعی باشد تبلیغات شکل گرفته است. زمانی که این فعالیت شکل دهی و تأثیر بر افکار جمعی به وسیله سازمانهای اقتصادی و بازرگانی صورت پذیرد، تبلیغات مادی است که بر روند فروش و ارائه خدمات تأثیرگذار می باشد. و به واقع نوعی تشویق مردم یا مخاطب به مصرف.
 
 نقش تبلیغات در بازاریابی

به طور کلی تبلیغات دارای سه اثر متفاوت هستند:

  •     ایجاد نیازمندی یا احتیاج
  •     بالا بردن میزان فروش (در اثر ایجاد نیازمندی یا احتیاج)
  •     کمک به بزرگتر شدن واحدهای تولیدی و خدماتی

تبلیغات در صورتی که به صورت مکرر و هدفمند باشد باعث ایجاد میل به خرید یا استفاده از خدمات قابل ارائه می شود. حتی گاهی افراد آنقدر در معرض تبلیغات خاصی قرار می گیرند که تلاش میکنند سطح زندگی و درآمدی خود را بالا ببرند.

نتیجه مسلم تبلیغات موثر، ازدیاد فروش و ارائه خدمات بیشتر به مخاطبین می باشد. و این امر خود باعث بزرگتر شدن موسسات تولیدی و بازرگانی (خدماتی) می گردد که برای اداره امور خود به متخصصین نیاز دارند. (مثال بارز سطح درآمدی کارمندی با تحصیلات متوسطه در قسمت فروش یا بازرگانی سازمان و کارمندی با تحصیلات و تخصص مرتبط)

تبلیغات (توجه شود تبلیغات موثر) باعث ایجاد رغبت به داشتن اشیا یا خدمات می گردد، و این امر در بالا بردن سطح زندگی تأثیر بسزایی دارد. مردم بجای پس انداز سرمایه، بخش زیادی از آن را صرف زندگی راحتتر می کنند (اثر تبلیغات در فرهنگ و آداب و رسوم)

تبلیغات بر اساس هدف به سه دسته تقسیم می شود:

  •     تبلیغات اطلاعی: که اصولأ در مراحل اولیه تولید و ورود به بازار به کار میرود، و هدف شناخت تقاضای اولیه است.
  •     تبلیغات ترغیب کننده: این نوع تبلیغ زمانی کاربرد دارد که هدف از تبلیغات و اطلاع رسانی مقایسه باشد بین عملکرد دو یا چندکالا (رقابت موثر نام دیگر این تبلیغ است)
  •     تبلیغات یادآوری: مصرف کننده را وادار به تفکر در مورد کالا یا خدمات می نماید، به نوعی ایجاد تصویر ذهنی ثابت در ذهن مخاطب

هدف از تبلیغات:

هدف از هر تبلیغی شناساندن کالا نیست، زیرا با وجود بیشترین حجم تبلیغات نیز، فروش اشباع نخواهد شد.

هدف از تبلیغات می تواند هریک از موارد ذیل باشد:

  •     ازدیاد نوع مصرف: تلاش برای متنوع کردن نوع مصرف، به طور مثال خرید گل که میتواند برای امور و مناسبتهای مختلف کاربرد داشته باشد.
  •     ازدیاد مقدار خرید: بهترین نمونه فروش کالاهای کوچک در بسته بندی های بزرگتر است مثل پک صابون
  •     ازدیاد مدت مصرف: کالاهای فصلی که امروزه می توان در تمام فصول سال مصرف کرد (بستنیها، برخی میوه ها و …)
  •     ازدیاد تکرار مصرف: نمونه بارز آن خدمات پس از فروش و یا تعویض کالاهای مرتبط با کالای اصلی است که مدت استفاده از کالای اصلی را بیشتر میکند (روغن موتور)
  •     جلب نسل جدید: این که با تبلیغات کالایی برای یک نسل جا افتاد و شهرت یافت، نباید باعث شود به امر تبلیغات در مورد نسلهای بعدی بی توجهی شود. ماندگاری در ذهن مخاطب در هر زمانی حائز اهمیت است.
  •     مبارزه با عقاید مخالف: گاهی سوء شهرت دامان بسیاری از تولید کنندگان را می گیرد، در صورتی که به درستی و با اطلاع رسانی بجا این شایعات خنثی نشود، محبوبیت کالا را نابود می کند. (بهترین مثال عملکرد نادرست شرکتهای لیزینگ بدون مجوز در ایران است که با کلاهبرداری فعالیت شرکتهای لیزینگ زیر نظر بانک مرکزی را نیز زیر سوال بردند)

روشهای موثر تبلیغات:

کاتالوگ، تابلوی تبلیغاتی، ارائه نمونه کالا یا خدمات، فیلم و اسلاید نمایشی، آگهی در روزنامه و به طور کلی مطبوعات، انواع تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، استفاده از شبکه های اجتماعی و… از جمله مواردی است که همه شرکتها حداقل یک مورد از آن را جهت اطلاع رسانی به گروه هدف انتخاب کرده اند. مهمترین هدف هر تبلیغ، معرفی کالا و خدمات و ترغیب خریداران بالقوه به خرید کالای مناسب است.

ایجاد تصویر ذهنی مثبت و ماندگار در ذهن مخاطب، باعث جلب اعتماد مشتریان به کلیه کالاها و خدمات شرکتها می شود. امروزه شرکتهای تبلیغاتی قبل از انتخاب هریک از موارد فوق یک سری فاکتور را مد نظر قرار می دهند:

  •     بررسی بازار
  •     تهیه طرح تبلیغاتی متناسب با کالا یا خدمات
  •     انتخاب رسانه بر اساس گروه هدف یا پر تیراژ (بیننده، شنونده، خواننده) بودن
  •     انتخاب تبلیغات بر اساس محلی بودن یا در سطح گسترده
  •     مطالعه خواست و سلیقه مشتریان
  •     استراتژی تبلیغاتی رقبا
  •     انتخاب شعار مناسب

مورد آخر به منظور تکرار دائمی یا طولانی مدت ویژگی خاصی از کالا یا خدمات است که در نهایت منجر به شکل گیری تصویر ذهنی برای مخاطب می گردد. شعار انتخابی همواره باید می بایست تناسب و هماهنگی با لحن تبلیغاتی سازمان داشته باشد، به اقناع ذهن مشتری کمک کند و در نهایت زنده و محرک باشد.

فروش تهییجی و فروش حراجی در مدت زمانی مشخص نیز از جمله مواردی است که در بالا بردن سطح فروش لااقل برای یک مقطع زمانی خاص موثر واقع خواهد شد. شرکتهای سازنده اتومبیل در ژاپن که برای بالابردن سطح فروش به اهداء بلیط کنسرت و سفر متوسل می شوند از آن جمله اند.

فعال عمل کردن واحد روابط عمومی در هر سازمان و شرکتی نوعی تبلیغات نامحسوس به شمار می رود. این واحد از طریق ارتباط با مردم، تهیه و ارائه کاتالوگ کالا و خدمات به منظور معرفی کالا و ارائه خدمات مشاوره ای نقش موثری در بالا بردن میزان فروش دارند.

تفاوت تبلیغات و فعالیت روابط عمومی:

  •     تبلیغات فعالیت یک طرفه و تحمیلی بر مخاطب است در حالی که روابط عمومی ارتباط دو طرفه بین مخاطب و سازمان را ایجاد میکند.
  •     تبلیغات همیشه مبتنی بر واقعیت نبوده و فقط به دنبال جلب مشتری است در حالی که روابط عمومی همیشه مبتنی بر واقعیت است.
  •     هدف تبلیغات تأثیر گذاری سریع و مبتنی بر نتیجه در کوتاه مدت است و روابط عمومی امکان حصول نتیجه نداشته و یا در بلند مدت این امکان را خواهد داشت.

نتیجه اینکه: تبلیغات و اطلاع رسانی وسیله سریع حرکت کالا و خدمات از نقطه تولید به نقطه مصرف بوده که در معرفی کالا و خدمات و نیز بالا بردن سطح فروش نقش مهمی را ایفا می کند، که البته سازمانها بر اساس نوع دیدگاه به ترویج تبلیغات، سرسام آور بودن هزینه اطلاع رسانی و سایر عوامل درون سازمانی، نسبت به این امر تصمیم سازی می کنند.
  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

بازاریابی با شیوه تبلیغات موثر و یا همان مفهوم بازاریابی تبلیغاتی : 

تبلیغات دادن آگاهیهای خاص و اعمال نظر در جهت‌دهی به افکار عمومی با استفاده از وسایلی مانند زبان، خط،تصویر و نمایش است. این آگاهی بخشی و جهت دهی از سوی تبلیغات، می‌تواند درست، دقیق و شفاف باشد و با افزودن  اطلاعات، تنویر افکار و تلطیف عواطف، به اعتلای فکری و فرهنگی انسانها کمک رساند، یا نادرست و مبهم و دروغین و غرض آلود باشد و نقشی ویرانگر ایفا نماید .

 

اهداف تبلیغات

آگهی اطلاع دهنده: نظیر اطلاع رسانی دربارة محصولی جدید.

آگهی متقاعد کننده: نظیر ایجاد ترجیحات برای مارک مشخص.

آگهی یادآوری کننده: نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که محصول ممکن است در آینده نزدیک مورد نیاز باشد مانند شرکتهای بیمه.

 

ویژگی های تبلیغات نوین:

—       تماماً بر درستی و راستی استوار باشد. –

—       کاملاً یا دستکم تا آنجا که ممکن است، شفاف باشد. –

—       علاوه بر تأمین اعتماد مخاطب، حسن نیت فرستندة پیام را روشن سازد. –

—       بر آگاهی مخاطب، هرچند هم اندک، بیفزاید. –

—       بیان و شیوة تبلیغ با کاربرد واژه های نوین پذیرفته شده و تعابیر و تصاویر مناسب و مطلوب، جذابیت لازم را پیدا کرده باشد. –

—       پر محتوایی پیام و غنای مضامین و ارزشمند بودن آن را تضمین نماید.

 

کمپین تبلیغاتی چیست؟

بطور خلاصه کمپین تبلیغات برنامه‌ریزی هماهنگ و منسجم در شاخه‌های مختلف تبلیغات به همراه اجرای آن‌ها بصورت یک مجموعه مرتبط و با زمانبندی مشخص به منظور تاثیر گذاری بهتر و پیشبرد اهداف بازاریابی تبلیغاتی و فروش می‌باشد که کلیه عملیات فوق به یک شرکت ارائه کننده خدمات تبلیغاتی و یا یک شخص دارای صلاحیت محول می‌شود تا با تشکیل یک تیم عملیاتی و بکارگیری متخصصان مختلف و استخدام رسانه‌ها و ابزارهای ارتباط جمعی و … کمپین تبلیغاتی

 

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

اهمیت رسانه

اهمیت رسانه

 

در جهان امروز وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون و سینما با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را بر عهده گرفته اند به طوری که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی را «عصر ارتباطات» نامیده اند.

از مهمتــرین ابزارهای امروزی دانایی، رسانــــه ها هســتند. رسانه ، “هر نوع واسطـــه یا مجـــاری انتقـــال پیام اســـت  که از طریق فرستنـــده اعمال می شود .” همچنیــــن رسانه گاهـــی کانال نیز نامیده می شود . ” رسانه حامل یا واســط پیام است . زندگی در دنیای امروز بدون رسانه قابل تصور نیست. لذا نمی توان نقش رسانه های جمعی و خصوصاً رادیو، تلویزیون و اینترنت را درزندگی امروزی نادیده گرفت، بلکه باید به دنبال فرهنگ سازی بود.

رسانه ها، بویژه رادیو و تلویزیون، تغییرات مهمی را درسیاست، تعلیم و تربیت، بازاریابی، اخبار، فرهنگ توده، زندگی اجتماعی و خانوادگی ایجاد کرده است. امروزه استفاده از انواع رسانه چون رادیــو، تلوزیون، کمپیــوتر، تلفن همراه و … جزء انکار ناپذیــری ازفعالیــــت های روزانه افراد است و به عنــوان منبــعی از اخبـــار باور کردنی، اطلاعات و تعلیــمات مهـــم، آگاهی های دقیق اجتماعی، و برخی سرگرمی های لذتبخش پذیرفته شده است.

رسانه ها عمدتاً در جوامع وظایف آتی الذکر را انجام می دهند :

الف) وظایف خبری و آموزشی

ب) وظایف راهنمایی و رهبری

ج) وظایف تفریحی و تبلیغی

د) وظایف سازمان یافته سیاسی

از آنجایی که رسانه ها نقش بالقوه معناداری در شکل گیری ادراک و افکار افراد و آحاد جامعه بازی می نمایند ، توجه به آن و سـیاستــگذاری در فرآیـــند توســــعه واتخـــاذ استراتـــژی های مناســـب با نگــــرش ۲۰ سالــــه به پیشرفـــت کشــور ، از اهمیـــت اساسی برخوردار است .

رسانه ها ، عامل و سازمان هایی هستند که ارتباطات ، ایده ها و اطلاعات و تصاویر دنیای ما را می سازند . رسانه ها ، تار و پود نمادین زندگی اجتماعی ما را تشکیل می دهند . در دنیای امروزی ،جایگاه رسانـــه ، تنویر افکار عمومی و ایــجاد فضاهای مناسب برای گفتگو و برخورد سالم و سازنده نظرات وچندین نقش اساسی دیگر می باشد .

رسانه ها ، حکم آینه را ندارند ؛ بلکه نقش نورافکن و نقش بالقوه معناداری در شکل گیری ادراک و افــکار بازی می کنــــــنــد . رسانه ها ، تکثیر کنندگان شخصیت متحرک و قالب ذهنی متناسب با آن می باشند 

 

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی اینترنتی


بازاریابی سنتی معمولا بر روی روش های برونگرا (Outbound Marketing) و ایجاد وقفه در زندگی روزانه افراد متمرکز بوده و از کانال هایی مانند:


تبلیغات در رادیو و تلویزیون

بلیبورد تبلیغاتی

تبلیغات در مترو

تبلیغات در روزنامه، مجله و …

استفاده می کند. کارایی این روش ها به دلیل حجم بالای تبلیغات و بی حوصلگی مردم از این بمباران اطلاعاتی، روز به روز در حال کاهش است.


در مقابل بازاریابی اینترنتی قرار دارد که بیشتر مبتنی بر روش های درونگرا یا جاذبه ای (Inbound Marketing) بوده و از کانال هایی مانند:


سایت و وبلاگ

موتورهای جستجو (مانند گوگل)

شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و …)

تبلیغات بنری و کلیکی

ایمیل مارکتینگ

و …

 استفاده می کند. مزیت بزرگ روش های بازاریابی اینترنتی اندازه گیری میزان اثربخشی آن به طور دقیق است. در واقع به دلیل وجود ابزارهای آمارگیری پیشرفته ای مانند گوگل آنالیتیکز و نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی، می توان یک مشتری را از بدو ورود به سایت و پیمودن مراحل مختلف تا انجام خرید نهایی ردیابی کرده و بهترین کانال ها را برای جذب مشتری شناسایی و توسعه داد.


  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

تبلیغات مهمتر است یا بازاریابی؟

پس از تعریف و شناخت هر یک از  این دو مفهوم، درک بهتری نسبت به تفاوت آنها خواهیم داشت، تبلیغات در عمل بعنوان بخشی از فرآیند بازاریابی عمل می کند و مستقل از آن نخواهد بود. وظیفه تبلیغات معرفی قسمت مشخصی از خدمات شما بوده و به معنی تعیین استراتژی های لازم برای نحوه، زمان و مکان معرفی محصولات است.
برای مثال تعیین نحوه تبلیغات شما در میان گزینه هایی مانند روزنامه ها، سایتهای اینترنتی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات محیطی، رادیو و تلویزیون برعهده بخش بازاریابی بوده و برنامه ریزی زمان نمایش و محل قرار گرفتن این تبلیغات را نیز شامل میشود. تبلیغات پرهزینه ترین بخش در بازاریابی است و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
فرض کنید که بازاریابی یا همان مارکتینگ را بعنوان یک کیک در نظر بگیریم، در اینصورت این کیک از برشهایی تشکیل شده است که شامل موارد زیر است:

  • شناخت بازار
  • شناسایی مشتریان هدف
  • تعیین استراتژی فروش
  • خدمات پشتیبانی
  • ارتباطات کاری
  • قیمت گذاری محصولات و خدمات
  • تبلیغات
  • و …

تبلیغات نیز یک برش از این کیک بوده و نقش مهمی در موفقیت شما دارد، ولی برای دست یابی به بیشترین بازدهی هماهنگی کافی بین آن و سایر بخش های بازاریابی لازم است. فرآیند بازاریابی نیازمند صرف زمان و هزینه بوده و میزان بازدهی آن در بلند مدت قابل اندازه گیری است.


  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

تفاوت تبلیغات و بازاریابی

تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟

افراد زیادی هستند که بازاریابی و تبلیغات را جدا از هم نمیدانند و از هر دو کلمه به یک منظور استفاده میکنند. با این که هر دو با اهمیت و اساسی هستند و تاثیر بالایی بر موفقیت تجارت شما دارند ولی مفاهیم متفاوتی از یکدیگر دارند. شناخت صحیح تفاوت بازاریابی و تبلیغات و بکارگیری صحیح هرکدام بر پیشرفت شما تاثیر گذار خواهد بود.
در ابتدا اجازه دهید تا هریک را بصورت مجزا تعریف کنیم و پس از آن به بررسی تفاوت تبلیغات و بازاریابی بپردازیم.

تبلیغات چیست؟

معرفی و نمایش خدمات یا محصولات شرکت شما به مشتریان کنونی و بالقوه؛ با پرداخت پول و از طریق شرکتها و فرصتهای جانبی مانند سایتهای اینترنتی و بیلبورد را تبلیغات می نامیم. (Advertising)

بازاریابی چیست؟

مجموعه فعالیت های شما برای آموزش و تشویق افراد به انتخاب خدمات یا محصولات شما در میان رقبا را بازاریابی می نامیم. بازاریابی در واقع شامل بخش هایی کوچکتر مانند نحوه تبلیغات، شناخت مشتریان، پشتیبانی خدمات و محصولات و جذب رضایت مشتریان برای تشویق به همکاری مجدد با شما می شود. مجموعه این فعالیت ها شما را در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی یاری خواهد کرد. (Marketing)



  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

نقش روابط عمومی در بازاریابی و تبلیغات

بهترین راه برای اثرگذاری مطلوب در مخاطبان از طریق روابط عمومی و به خصوص روابط عمومی اینترنتی است. روابط عمومی از طریق بیان داستان برند شما به واسطه ­ی رسانه های مختلف، با مخاطبان­ تان ارتباط برقرار می­ کند. با وجود اینکه، مقاله و محتوایی که در مورد مشکلات شما یا کسب و کارتان باشد، نیاز به پرداخت هزینه به رسانه ندارد، اما روابط عمومی مجانی، ارزان یا آسان نیست. البته اگر در مقایسه با بودجه تبلیغات قرار بگیرد، بسیار اثربخش است. و از آنجا که رسانه متکی بر پیام شما است، روابط عمومی مشروعیت بیشتری نسبت به تبلیغات پرداختی دارد و یکی از ابزارهای مفید بازاریابی محسوب می شود.


واژه­ ی روابط عمومی دارای یکسری توارد ذهنی منفی است که برخی از آنها درست و به جا بوده و برخی پوچ و توخالی است. کارورزان روابط عمومی، اشخاص متخصص با لیست بلند بالا از ارتباطات رسانه­ ای تا افراد صاف و ساده را در بر می­ گیرد. لازم است شرکت شما پیام یکپارچه ­ای که عموم افراد را مورد خطاب قرار می ­دهد، را به خوبی درک کرده باشد، و با صداقت و رعایت اصول اخلاقی پیام خود را منتشر کند.


کار کردن با رسانه ­های بین المللی، ملی و محلی نیازمند مهارت، سرسختی و سرمایه است. راه های زیادی وجود دارد که از طریق آن می توانید مردم سراسر جهان را از وجود محصول یا خدمت خود، با هدف کسب توجه مثبت رسانه، مطلع کنید. استفاده از مطبوعات، ابزاری ابتدایی و پرهزینه است. به علاوه برای یک برنامه روابط عمومی که برای بخش بزرگی از رسانه ایجاد شده، ارتباط مستقیم با ویراستار، نویسنده و تهیه کننده بخش، می­تواند بسیار موثر باشد. در نتیجه باید تمام این موارد را در برنامه های بازاریابی خود مد نظر داشته باشید

  • ابوطالب حیدری
  • ۰
  • ۰

تبلیغات چیست؟



تبلیغات چیست؟

تبلیغات پرخرج ترین برنامه ­ی بازاریابی است، تبلیغات به همراه روابط عمومی و تحقیقات بازار سه­ گانه ­ی بازاریابی را تشکیل می دهند، که بیشترین بودجه را مصرف می ­کنند. طبق دیکشنری واژه­ های بازاریابی باروون تبلیغات “شکل پرداختی برقراری ارتباط برای ارسال یک پیام غیر شخصی از طریق رسانه ­های متنوع است. تبلیغات ترغیب کننده و حاوی اطلاعات است و طراحی شده تا بر روی رفتار خرید یا الگوهای فکری مخاطبان، اثر بگذارد.”


تبلیغات شامل پست مستقیم، روزنامه، مجله، تلویزیون، رادیو، اینترنت و تبلیغات خارجی، مانند بیلبوردها می ­شود. هنگام انتخاب بهترین نوع تبلیغات لازم است بودجه، مخاطبان هدف و پیام­ تان را در نظر بگیرید. معمولا “ترکیب رسانه­ ای” برای نفوذی که مد نظرتان است، ضروری خواهد بود. مثلا ترکیبی از تبلیغ رادیویی و تلویزیونی به همراه پست مستقیم و تبلیغات در شبکه های اجتماعی. چرا که مشتریان بالقوه­ ی شما روزانه با هزاران تبلیغ به این شکل بمباران می ­شوند، در نتیجه نمی ­توانید فقط به یک ابزار اکتفا کنید

  • ابوطالب حیدری