بازاریابی با شیوه تبلیغات موثر و یا همان مفهوم بازاریابی تبلیغاتی :
تبلیغات دادن آگاهیهای خاص و اعمال نظر در جهتدهی به افکار عمومی با استفاده از وسایلی مانند زبان، خط،تصویر و نمایش است. این آگاهی بخشی و جهت دهی از سوی تبلیغات، میتواند درست، دقیق و شفاف باشد و با افزودن اطلاعات، تنویر افکار و تلطیف عواطف، به اعتلای فکری و فرهنگی انسانها کمک رساند، یا نادرست و مبهم و دروغین و غرض آلود باشد و نقشی ویرانگر ایفا نماید .
اهداف تبلیغات
آگهی اطلاع دهنده: نظیر اطلاع رسانی دربارة محصولی جدید.
آگهی متقاعد کننده: نظیر ایجاد ترجیحات برای مارک مشخص.
آگهی یادآوری کننده: نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که محصول ممکن است در آینده نزدیک مورد نیاز باشد مانند شرکتهای بیمه.
ویژگی های تبلیغات نوین:
تماماً بر درستی و راستی استوار باشد. –
کاملاً یا دستکم تا آنجا که ممکن است، شفاف باشد. –
علاوه بر تأمین اعتماد مخاطب، حسن نیت فرستندة پیام را روشن سازد. –
بر آگاهی مخاطب، هرچند هم اندک، بیفزاید. –
بیان و شیوة تبلیغ با کاربرد واژه های نوین پذیرفته شده و تعابیر و تصاویر مناسب و مطلوب، جذابیت لازم را پیدا کرده باشد. –
پر محتوایی پیام و غنای مضامین و ارزشمند بودن آن را تضمین نماید.
کمپین تبلیغاتی چیست؟
بطور خلاصه کمپین تبلیغات برنامهریزی هماهنگ و منسجم در شاخههای مختلف تبلیغات به همراه اجرای آنها بصورت یک مجموعه مرتبط و با زمانبندی مشخص به منظور تاثیر گذاری بهتر و پیشبرد اهداف بازاریابی تبلیغاتی و فروش میباشد که کلیه عملیات فوق به یک شرکت ارائه کننده خدمات تبلیغاتی و یا یک شخص دارای صلاحیت محول میشود تا با تشکیل یک تیم عملیاتی و بکارگیری متخصصان مختلف و استخدام رسانهها و ابزارهای ارتباط جمعی و … کمپین تبلیغاتی
- ۹۷/۰۸/۲۸