بازاریابی و تبلیغات مفاهیم فازی برای شروع هستند. اگر از 20 متخصص بپرسید فرق میان این دو در چیست، 20 جواب مختلف خواهید شنید. بسیاری از کسب و کارها تبلیغات و بازاریابی را به عنوان کلیتی ترکیبی می بینند که شامل رویکردهایی برای ارائه محصول به مشتریان فعلی و بالقوه است. برای افراد حرفه ای مهم است که بدانند اجرای بازاریابی و ابتکار عمل تبلیغات و این دو واژه، دارای معنا و کاربرد متفاوتی هستند.
تبلیغات فقط یکی از اجزا و زیر مجموعه های بازاریابی است؛ روابط عمومی، برنامه ریزی رسانه، قیمت گذاری محصول، توزیع، استراتژی فروش، حمایت از مشتریان، تحقیق بازار، تعاملات اجتماعی و استراتژی های بازاریابی بخش های دیگر تلاش های جامع بازاریابی هستند. همانطور که شرکت و محصولات و خدماتتان را بازاریابی می کنید، به خاطر بسپارید که تمام این اجزا در کنار هم، بازاریابی را تشکیل می دهند .
- ۹۷/۰۸/۲۲